Täiskasvanute hulgas on rohkem inimesi, kes joovad igapäevaselt kohvi, kui neid, kes investeerivad aktsiatesse, vahendab CNN Money.
- Aktsiagraafik. Foto: Bloomberg
Alla poole täiskasvanud ameeriklastest (48 protsenti) on aktsiatesse raha investeerinud, selgub Bankrate Money Pulse küsitlusest. Iga päev kohvi joovaid ameeriklasi on aga 61 protsenti, selgub National Coffee Drinking Trends uuringust.
Madal number ei mõju USA finantstulevikule sugugi hästi.
Igapäevane kohvitarbimine on viimastel aastatel tõusnud, aga aktsiate omamine tegi tipu 2007. aastal – vahetult enne finantskriisi algust, selgub Föderaalreservi andmetest.
Ameeriklased, kes on kartnud aktsiatesse investeerida, tõenäoliselt kahetsevad oma otsust.
USA kõige populaarsem aktsiaindeks S&P500 on 2009. aasta märtsist alates tõusnud 200 protsenti.
„Vaatamata sellele, et aktsiad on rekordkõrgustes, hoiavad väikeinvestorid oma varasid järjest enam rahas,“ ütles uuringufirma Applied Research uuringute juht Suzanne Duncan.
Kõige problemaatilisem on olukord noorte inimeste seas. Vaid veerand alla 30-aastastest täiskasvanutest on paigutanud raha aktsiatesse või fondidesse, mis investeerivad aktsiatesse, selgub Bankrate'i küsitlusest.
Aktsiatesse investeerimist on takistanud inimeste kartus, et 2008. aasta stiilis finantskriis võib korduda.
Investeerimisfirma Schwab's Center for Financial Researchi kauplemisüksuse juht Randy Frederick ütles, et saab kartlikelt investoritelt palju küsimusi.
„Inimesed küsivad mult tihti: „Mis saab siis kui turg järsult kukub?“ ütles Frederick. „Ma ütlen neile, et seda on juhtunud viimasel ajal vaid korra ja turg tuli üles tagasi. Seame fookuse ülejäänud 99 protsendile ajast, mil turud tõusevad.“
Seotud lood
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele